Kapsejlads

Sejlerskolen – Kapsejlads

Her har du mulighed for at føle spændingen, når det gælder om at sejle stærkt og tæt. Du får prøvet, hvordan det er, når trim af sejlene, dristighed og viden giver en sejr – om ikke de andre, så over dig selv.

Undervisningen består af deltagelse i en ugentlig kapsejlads og undervisning i kapsejlads regler.

Forudsætningerne for at kunne deltage er duelighedsbevis, medlemskab af Kolding Sejlklub samt at der deltages i tilrettelagte regelaftener i løbet af sæsonen. Regelkursus finder som regel sted i klubhuset i maj.

Der sejles kapsejlads tirsdag og onsdag i Kolding sejlklub. Om tirsdagen er det i klassebåde. Dvs der sejles mod andre både af samme type – I vores tilfælde folkebåde. Der sejles på en op/ned bane med en samlet start
Om onsdagen sejles der mod forskellige bådtyper. Der startes og måltages ved dommerbåd på fjorden. Der sejles med enkeltstart i forhold til kapsejladsregler efter Dansk Handicap.

Aftenen afsluttes i Klubhuset, hvor der er mulighed for at købe mad og en øl, og samtidigt få gennemdiskuteret det som man syntes gik godt eller måske mindre godt. Besætningerne på de deltagene både skiftes til at stå for maden og selv om man er konkurrenter på vandet er der altid god stemning i klubben bagefter.