Ny i ungdomsafdelingen

Velkommen i Kolding Sejlklub Ungdom

Medlemsskab:
 Tilmeld dig på hjemmesiden Juior/unge under 25 år

Som  medlem af Kolding Sejlklub som juniorsejler kan du begynde at sejle i optimist og senere Zoomjolle, Fevajolle eller Laserjolle
Det er muligt at få 1 mdr. prøvetræning gratis før du melder dig ind. Derefter er det muligt at leje en jolle og låne en redningsvest samt våddragt ved et depositum. Derfor kig ned på havnen og kom med ud i en trænerbåd, en af klubbens joller og se, om det er noget for dig.

Der er træning hver tirsdag og torsdag med skippermøder kl. 18 og afslutning ca. kl. 2030.

Krav til sejlerne:

Du skal være 8 – 16 år, kunne svømme . Klubben har godkendte redningsveste som kan lånes mod et depositum.
Du skal deltage regelmæssigt i klubtræningen i Kolding Sejlklub (man kan således ikke blot melde sig ind og nyde godt af kraftcentersamlinger og stævnesupport)!
Du kan ikke fravælge træningen i Kolding til fordel for træning i andre klubber, såfremt du sejler i en klubjolle.
Du skal repræsentere Kolding Sejlklub ved alle de stævner, du deltager i. Det betyder, at du skal skrive i tilmeldinger til kapsejladser at du kommer fra Kolding Sejlklub.
Du skal også være villig til at deltage i reklamefremstød og sponsorarrangementer for klubbens sponsorer efter nærmere aftale.

Trænere:
Optimist A, Optimist B, Optimist C øvede og Zoom , Feva og Lasere sejlere, trænes alle af meget rutinerede ungdomssejlere, der alle har stor erfaring fra nationale og internationale stævner.

Nye C optimister trænes og hjælpes godt igang af en kombination af forældertrænere og erfarende ungdomssejlere

Fælles for alle trænere:

Alle trænere i Kolding Sejlklub Ungdom opfylder som minimum følgende krav:
Har bestået eksamen i speedbådskørekort både teoretisk og praktisk
Har anmærkningsfri pædofiliattest

Indslusningsansvarlig:

Den inslusningsansvarlige står sammen med trænerne for den daglige kontakt med nye sejlere og forældre og sørger for, at alle får en rigtig god modtagelse i klubben.

Tørnlisten:

Der udfærdiges en tørnliste for hver halvdel af sejlersæsonen. Denne er henvendt til forældrene.
Listen vil blive ophængt i jollehuset og på KS Ungdoms facebookgruppe og det er tilladt at bytte indbyrdes ved at skrive det på listen.
Tørnen indebærer hjælp til sejlerne med tilrigning og søsætning, oprydning, servering af kage + saftevand efter trændingen samt rengøring af klubhuset. Se vejledning i klubhus.

Ungdomsafdelingens formand, har det overordnede ansvar for ungdomsafdelingen og er indvalgt i Kolding Sejlklubs bestyrelse.

Vi vil hermed gerne byde alle nye velkomne til klubben og ønske alle sejlere, forældre og trænere en rigtig god sæson i Kolding Sejlklub.

Kolding Sejlklub
Ungdomsafdelingen