Optimistjolle

Optimist afdelingen

Optimistjollen:

“Det bedste sted at starte”. Er du meller 8-13 år og har lyst at lære at sejle, så har du fundet det rigtige sted. Her kan du møde nye kammerater, få masser af udfordring og gode oplevelser.

Den grundlæggende træning vil for optimisternes vedkommende blive opdelt i A, B, C øvede og C nye –

Træningen vil også i år komme til at omfatte Dansk Sejlunions diplomsejlerskole med udstedelse af forskellige diplomer for opnåede færdigheder.

Brugerregler for leje af klubjoller(gælder alle jolletyper) er hovedsageligt følgende:

Joller og udstyr skal behandles korrekt og må ikke lide unødig overlast ved uhensigtsmæssig transport eller opbevaring.
Jollerne er forsikret igennem klubbens forsikring men selvrisiko betales af brugerne selv.
Jolleleje betales for 1 år ad gangen og satser reguleres før hver sæsonopstart.
Der underskrives en kontrakt imellem klubben og jollens bruger.
Klubben sørger for, at jollerne er i pæn sødygtig stand incl. sejl men ikke med topgrej og sejl til elitesejlads(det må sejlerne selv anskaffe).
Brugerne af klubjoller må gerne deltage i eksterne arrangementer som kraftcentersamlinger mv. men det betragtes som en selvfølge, at man som hovedregel altid deltager i de træninger, der gennemføres i Kolding.